نتایج یک نظرسنجی صهیونیستی: نتانیاهو باید برود

نتایج یک نظرسنجی صهیونیستی: نتانیاهو باید برود

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج نظرسنجی صهیونیستی منتشر شده از سوی شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم باید از حیات سیاسی کنار برود و در انتخابات آینده شرکت نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، ۵۷ درصد از مجموع شرکت کنندگان نیز معتقدند که نتانیاهو باعث ایجاد شکاف در افکار عمومی ژیم صهیونیستی می‌شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این مطلب تاکید کرد که ۸۵ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که باید کمیته تحقیق رسمی برای بررسی شکست تل‌آویو در روز هفتم اکتبر تشکیل شود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۵۴ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی اعتقاد دارند که کابینه رژیم صهیونیستی سرنوشت اسرای این رژیم در غزه را رها کرده است.

همچنین ۶۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که یهودیان تلمودی «حریدیم» نیز باید در ارتش این رژیم به صورت اجباری خدمت نظامی انجام دهند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حزب راستگرای لیکود حتی پیش از حمله هفتم اکتبر نیز شاهد مخالفت‌های شدید داخلی با سیاست‌های خود بود. با این حال، شکست تل آویو در جلوگیری از عملیات هفتم اکتبر و ناتوانی در آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس، خشم عمومی از وی را برانگیخته است.

بر این اساس، تظاهرات گسترده معترضان صهیونیست در کنار خانه نتانیاهو در قدس اشغالی با شعارهایی مبنی بر کناره گیری وی از قدرت تقریبا به صورت همه روزه برگزار می شود.

معترضان صهیونیست در تظاهرات اخیر خود با اشاره به ناتوانی کابینه ائتلافی نتانیاهو برای مذاکره با حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست پس از نزدیک به ۹ ماه جنگ، خواستار انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شدند.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی، به فساد نتانیاهو و کابینه وی اشاره کردند.

خشم شهروندان صهیونیست از اقدامات کابینه نتانیاهو در حالی فوران کرده است که تنش‌ها با حزب الله در جبهه شمالی نیز تشدید شده و احتمال یک جنگ همه جانبه با این جنبش بارها از سوی مقامات صهیونیست مطرح شده است.